30 juli 2012

Storsjö-odjuret & jag.....

Hallå vänner!!

Här sitter jag alldeles ensam i denna tidiga regniga morgonstund, långt hemifrån ;)
Fast lite hemma känner jag ju mig förstås här hos min käre P också...fniss. Han stack iväg för att jobba en stund så jag filosoferar själv här i regnet ett tag ...och då kan man ju inte motstå lusten att göra ett litet blogginlägg!! Inte kunde jag somna om efter att han rumsterat om här och då måste man ju roa sig med något! Så nu sitter jag här och tittar ut över Storsjön, utsikten är fantastisk (även om man just idag ser mest regn och dis)!! Något odjur ser jag inte i skrivande stund...mer än när jag tittar mig i spegeln...hahaha.
Njuter av goa lata mysiga dagar här i norr, men tiden går ju alldeles för fort...det är det värsta!! Det känns som att man bara hinner blinka några gånger så har alldeles för många dagar redan passerat. Uschiamej!! Igår var vi i de jämtländska fjällen (sååå vackert!!) och träffade delar av P:s familj och blev bjudna på god mat och en trevlig stund. Annars har vi fyllt dagarna med promenader, långluncher på mysiga ställen, gott vin, prat och skratt. UNDERBART!!
Loppisbesöken har lyst med sin frånvaro här uppe än så länge.... Med en lång tågresa hem så känns det lite besvärligt att tänka tanken på att släpa grejor..... men som sagt...än har jag inte åkt hem och det suger ganska rejält i skatt-letar-tarmen ;) För ni förstår väl mitt tänk???
Att självklart är det just då......på just de loppisarna mina önskefynd finns!!!!
För det är väl så en loppis-toks hjärna funkar??? Att när det är som mest omöjligt att få hem grejorna....då tror man ju stenhårt att där finns de bästa skatterna!!! Hihi... mycket tokigt.... men jag tror ni mycket väl vet vad jag menar!!

Nej raringar.... nu ska jag äta lite frukost för att sen hoppa in i duschen innan godingen kommer hem igen. Måste ju se till att ta vara på tiden.
Några nya bilder att bjuda på har jag inte, kameran är med (än så länge oanvänd...) så jag tar helt enkelt en bild från arkivet.

Ha det finfint nu!!


6 kommentarer:

Johanna sa...

Ja du, så tänker jag med, att nu minsann går jag miste om just DE loppisfynden på just DEN loppisen!!
Loppisknäpp helt enkelt:)

Ha en fin måndag,

Kram Johanna

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Anetthe :)
Gjør ikke noe at du viser gamle bilder når de er av så fine ting, nydelige de lysestakene å den terrinen du har blomster i :)
Her regner det også nå, er meldt flom til natten så vi får se hvordan det går :)

Fin ny uke til deg
Klem Mette :))

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

Det høres ut som om du storkoser deg hos din kjære P :) Så herlig med slike dager med turer, latter, prat og bare kos :) Og er det ikke typisk at da flyger tiden såå fort. Du får nyte hver dag :)

Og jeg skjønner såå godt hva du mener ja ;) Selvfølgelig er det den gangen jeg ikke er på loppis at de herligste sakene er der. I den herligste fargen. Til en liten penge ;)

Ha en herlig ferie videre, fine vennen :)
Klemmer Lisa :)

Tinas vita bo sa...

Verkar som du har en underbar tid hos din P!! :))
Om 2 veckor är det min tur att ta flyget till min raring... Ska stanna 14 dagar.. men de går väl superfort, som allt annat när man har det som bäst.. :)
Men det går ju fler flyg... hihi

Njuuuuut nu ordentligt!!!
Kramar Tina

Och du, jag tänker precis som du ang. loppisarna, menar jag.. Man är ju lite knäpp... hahahaha

Mina drömmars hus sa...

Härligt du verkar ha det, passa på att njuta som bara den.
Känner igen loppistankarna.
Kram
AC

Anki sa...

Aha så du har fått lite lööööve nurå, hihi...förstår att dagarna gått alldeles för fort!
Vet du, när jag var liten var jag med om att vi satt på stranden med stora brasor för att kolla efter odjuret...Mitt i natten och en massa folk var det, som en hel hippiekoloni, haha...hur mysigt som helst...Vi hade stuga och farmor och farfar nära Östersund så vi var alltid där på sommaren!
Härliga minnen, fast nåt odjur såg vi aldrig, hmm...

Sköt om dig & kramen!